marketing

Formy reklamy oraz marketingu

Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, iż podstawą zysku w usługach, czy handlu jest skuteczna reklama. Oczywiście może ona przybierać różne formy marketingu. Do bardzo popularnych rozwiązań w dzisiejszych czasach zalicza się tak zwany social media marketing, a więc jest to po prostu używanie sieci społecznościowych do komunikacji z klientami.

Wśród najbardziej znanych i liczących się portali obecnie wymienia się takie jak fecebook, czy instagram. Bardzo popularnym i skutecznym zabiegiem marketingowym jest tak zwana optymalizacja SEO, która to ma na celu właśnie podnoszenie pozycji konkretnej witryny w wynikach wyszukiwania. Używaną już od jakiegoś czasu formą marketingu jest też telemarketing, a więc są to różnego rodzaju kontakty telefoniczne z klientem, które mają na celu na przykład sprzedaż, czy też akcje informacyjne. Sami jako konsumenci bardzo często spotykamy się z taką formą reklamy, jak e-mail marketing, który to ma na celu wysyłanie wiadomości w formie elektronicznej, a więc maili promocyjnych, czy też informacyjnych. Równie często spotykaną formą reklamy w internecie są różnego rodzaju reklamy graficzne, a więc takie jak bannery czy skyscraptery.

Oczywiście nadal bardzo często mamy do czynienia z reklamami telewizyjnymi, radiowymi, czy też prasowymi, które obecnie nadal klasyfikuje się jako najpopularniejsze oraz najbardziej skuteczne. Warto zauważyć, iż form reklamy oraz marketingu może być jeszcze więcej, mogą one być także modyfikowane na potrzeby danej usługi, czy produktu.

Artykuł powstał przy współpracy z agencją reklamową Funktional